onsdag 19 augusti 2009

Ut på promenad.


Den här dagen har varit otroligt bra faktiskt. Var på möte klockan elva på min gamla skola och skrev ut mig från gymnasiet. Rektorn var förstående och sa att det inte är alltid det passar för alla att börja skolan som vanligt. Så jag har ett år på mig att fundera och må bättre så att jag kan börja folkhögskolan till nästa höst. Efter mötet så kändes det som att en stor sten föll från mitt bröst och det känns faktiskt jäkligt bra nu. Det känns som att jag kan börja leva och inte ha ett stort moln av oro över mig dag ut och dag in. Käkade lite pyttipanna som jag stekte ihop och jag har nyss tagit en rök med morsan på ballen. Hon föreslog att vi skulle åka ut med våran hund Zingo och ta en promenad. Inte säger jag nej till det när det är så otroligt fint väder ute. Jag skulle kunna bo ute nu om det inte var så kallt om nätterna.

Om ungefär tre dagar så kommer D hem och det känns bra. Det blir lättare att sakna honom för varje dag. För varje dag som går så närmar det sig "the day" då han faktiskt kommer hem. Så snart behöver jag inte sakna honom längre! Vi skulle ha åkt ut och jobbat en stund idag men jag har sådan mensvärk så att jag inte orkar med det idag. Dessutom får jag byta skydd typ en gång i timman. Snart kommer jag inte ha något blod kvar i ådrorna. Okej, det där kanske blev lite för mycket information men jag måste ju dra till med något.

Efter våran promenad med hunden så ska vi käka lite hallon/fläderpaj som vi köpte på ICA. Det är alltid mysigt att lyxa till det lite då och då. Sedan så ska jag få mamma att kolla på film med mig. Det var längesedan jag kollade på Dagboken och jag har lust att se den. Men då finns det risk för att jag börjar gråta eftersom att den är så sorglig och historien är så romantisk så att jag dör! En utav de bästa filmerna jag sett, någonsin. Den och Titanic toppar min kärleksfilm-lista.

Dags att bege sig ner till nedervåningen och få med mamma på promenix. Uppdaterar sen när jag kommer tillbaka om jag har någonting intressant att skriva. Tjong!

Inga kommentarer: