söndag 30 augusti 2009

Tiden går alldeles för fort.


När Andreas, Cia och Ebba var här för en vecka sedan så såg jag att min lilla skitunge har utvecklats så oerhört mycket. Nu kan hon säga "Titta!" och "Hej". Fast mestadels så härmar hon bara om man säger "Ebba, titta på lampan!" Då slår hon av världens leénde och säger "Titta!" Hon växer upp alldeles för fort. Det kändes som igår då jag höll det nyfödda lilla knytet i famnen för första gången. Då var hon oerhört liten och jag var rädd att jag skulle göra henne illa av att bara hålla henne. Nu väger hon upp emot 10 kg och ska döpas nu i september. Till jul så blir hon ett år gammal och kommer snart springa runt som en tok. Hon kan redan krypa så allt är verkligen på gång nu! Fast jag kommer njuta av att se henne växa. Hon är min lilla ängel!

Det känns som att det var igår som jag och D blev tillsammans och jag åkte dit för första gången. Jag stod och kedjerökte när jag väntade på att han skulle möta upp mig. Jag hade klätt mig snyggt (tyckte jag själv) medans han mötte mig i mjukisbyxor. Det märktes redan då att han skiter i vad folk tycker om honom. Han är en fri individ och det gillar jag verkligen. Jag är glad som har hittat en kille som inte fokuserar på utseende hela tiden. Det bästa är att han inte bryr sig om jag har smink på mig eller inte. Jag kan gå runt, hosta och vara sjuk med rinnande näsa och han säger: du är så jävla söt. Visst, jag vill bara smälla till honom på käften eftersom att jag tycker att han ljuger. Men han säger saker som är sanna och det gillar jag mucho!

Jag har klurat lite i framtiden och kommit fram till att jag trivs så jävla bra i Eskilstuna så att jag till och med funderar på om jag ska söka till samma skola som D går på. Han tyckte att det var en skitbra idé och det tycker jag också. Då kan jag söka om att få bostad betalt så att jag slipper sitta ute på gatan. Jag skulle kunna bo hos D men det skulle förstöra allt mellan oss. Nog för att jag har flyttat in lite i hans lägenhet men det är ändå hans ställe, inte vårat. Det är skönt att ha lite distans även fast vi är så nära.

Nu ska jag hitta någon bra film att se på sedan blir det bingen. Ska försöka att inte hosta upp lungorna inatt. Höll verkligen på att avlida igårnatt. Aldrig mått så pissigt förut. Nåväl! Enough smalltalk.

Inga kommentarer: