söndag 16 augusti 2009

Söndag.


Igår så var vi ju på bröllop och det var otroligt mysigt. Jag hade jättekul! Det bjöds på jättegod mat och tårta som jag glatt glufsade i mig. Bättre hade det nog inte kunnat bli. Det bästa var att jag hade min grabb sittandes bredvid mig hela kvällen medan han höll min hand hårt. Det kändes verkligen inte som att vi skulle säras åt. Men när vi sedan kom hem till honom så sprack allting för mig. Jag har sådan otrolig seperationsångest när det gällde honom så jag satt och stortjöt fram tills hans föräldrar kom hem och det var dags att åka till flyget och jag skulle hem. Det kändes inte bra att inte ha honom här när jag vaknade upp, så som han alltid brukade vara annars. Men jag vet att jag klarar en vecka utan honom för det har jag gjort förr. Fast denna gång ska det gå betydligt bättre.

Det känns skrämmande att vara så pass fäst vid en person som jag älskar och jag vet att han älskar mig minst lika mycket tillbaka. Trots att vi tjafsar och har oss iallafall varje dag men till slut så faller vi alltid tillbaka på att vi älskar varandra otroligt mycket och att det är det som räknas! Han har ju landat på Kreta för flera timmar sedan och jag fick ett sms där det stod: "Nu är jag framme. Det är varmt. Puss" Det var inte mycket för världen men att han slösar pengar på att höra av sig till mig betyder allt. Det är knappast gratis att skicka sms till andra sidan jorden. Jag är otroligt glad att han hörde av sig! Han har fått min adress hem så att han kan skicka ett gulligt vykort. Det kommer nog behövas!

Min grabb är alltid full av överraskningar och han slutar aldrig förvåna mig. Igår så tog han av mig min tröja, placerade mig ståendes mitt på golvet och jag trodde han hade någon äcklig fantasi. Han sa åt mig att blunda och inte tjyvkika. Sedan kände jag något mjukt över mig och jag öppnade ögonen. Han drog på mig ett Ramones-linne med sin parfym på och jag kunde inte hålla tårarna inne. Det är nog det gulligaste någon har gjort för mig. Nu kan jag sakna honom men ändå känna hans doft. Underbart.

Snart ska jag få i mig lite mat och sedan kolla på Sound of music. Inte sett den på flera år och någon i familjen köpte den förra veckan så nu måste jag ju kolla på den. :)

Inga kommentarer: