lördag 8 augusti 2009

Lördag.


Nu är jag nyligen hemkommen från stora staden. Det var öltält ikväll och helt packat med folk. Fyfan för Katrineholmsveckan. Jag träffade Julia, Arvid, Linnéa, Jonathan, Henrik och Elin och en hel del massa folk. Man ser ne människa man känner, kramas och pratar typ två sekunder sedan så hittar man någon annan skön person och börjar samtala med den istället. Men visst är dek ul att befinna sig ute mitt i vimlet. Men jag hade ingne lust att dra runt på stan helt spiknykter utan sug eller behov av att dricka. Jag är ganska stolt över att jag kan hålla mig nykter flera helger i rad, veckor och till och med månader. Det funkar ganska bra för mig må jag säga!

Jag ska snart dra av mig mitt smink och hoppa i bingen. Jag måste upp hyfsat imorgon och duscha och fixa mig, packa ihop lite grejer och sedan åka till Högsjö och sedan vidare till Eskilstuna med min grabbs flyttlass. Vi tänkte inviga D's nya lägenhet och spendera natten där. Det kommer bli mysigt. Vi kan gå ner till grillen som lägligt nog ligger precis bredvid byggnaden han bor i. Där kommer det smaskas massa mat, det kan jag säga nu med en gång.

Morsan och jag åkte iväg och köpte nödvändigheter som bindor, sminkborttagning, tamponger, tandborste, tandkräm, Veckorevyn, cola och Polly. Ingen lördagskväll utan godis, hallå! Jag måste vara väl förberedd eftersom att D knappast kommer köpa med sig hem tamponger eller dylikt efter en tripp till Coop.. Det tvivlar jag starkt på. Jag tror inte ens att han kommer köpa det om jag bad om det på mina bara knän. Det är nog bortom hans värdighet som man. Men det kan jag gott och väl förstå. Likaväl som jag inte skulle kunna gå och köpa kondomer eftersom att jag tycker det är en mansgrej.. Skumt faktiskt!

Dags att ta bort det där förbaskade sminket och sedan sätta på Margot att the wedding och sedan äta upp mina Polly. Måste ju upp tidigt imorgon så det är lika bra jag lägger mig snarast.

Inga kommentarer: