måndag 31 augusti 2009

Skit!


Förbannad är bara förnamnet. Jag har hostat hela natten och är på så förbannad dåligt humör. Egentligen ingen lust att göra någonting annat än att ligga hemma och sova. D skulle ha kommit hit imorse men det gjorde han inte, såklart. Sen så skulle han ta bussen som gick klockan elva så att vi kunde umgås lite innan han skulle repa med sitt band men han missade den bussen också, såklart! Så jag har sitter här och är måttligt jävla irriterad. Känner verkligen för att kasta något riktigt värdefullt i väggen men jag håller mig.. Kanske skulle gå ut och ta en rask promenad eller något liknande. Det kanske skulle hjälpa men jag är inte så säker på att mina lungor skulle palla det. Jag börjar hosta för minsta lilla så det kanske inte är en sådan bra idé trots allt.

Ja, så vad fan ska jag göra idag? Inte ett skit antar jag. Funderar på att sova tills imorgon. Tror verkligen att min sjuka kropp skulle behöva det. Måste hitta någon bra film som jag kan knäppa på och se. Fast jag har sett varenda film som vi har här i huset och det suger.. Som tur är så finns Channel 131 med en massa bra serier och filmer. Sen har vi ju tv6.se/play och tv3.se/play så jag överlever säkert. Fast, jag ska ju sova hela dagen så det behövs kanske inte.

Det jag verkligen ska göra är att fokusera på att bli frisk. Ska snart trippa ner till köket så att jag kan ta mig något att äta. Kanske göra mig en kopp té så att min hals blir lite friskare och så att jag inte hostar sönder hela mig. Smärtan har gett med sig en aning men jag får fortfarande sjukt ont när jag hostar. Inte sovit ordentligt på tre nätter och skulle behöva sova ordentligt genom en hel natt så att jag faktiskt blir frisk någon gång.. Men det lär väl dröja med min vanliga tur.

Inga kommentarer: