måndag 10 augusti 2009

En sammanfattning av min sommar.

Jag tänkte berätta lite om min sommar som egentligen inte har varit så full av aktiviteter utan jag har mest umgåtts med mitt hjärta som alltid ställer upp som sällskap! Eftersom att jag inte gick i skolan de två sista månaderna i skolan så har jag haft ett extra långt sommarlov och det har faktiskt känts ganska bra. Nu har jag inte längre den där otroliga ångesten över att jag inte har någon vidare framtid inom skollivet och att det får skjutas upp ett tag. Nu tänker jag fokusera på mig själv och det känns bara bättre och bättre för varje dag som går.

Nu när jag har haft sådant långt sommarlov så har jag haft det otroligt skönt ganska länge. Det har dock inte varit speciellt varmt men det har varit tillräckligt fint för att vistas utomhus en timma eller två. Det roligaste jag har gjort i sommar är att bada och bara softa. Det var ju de där två veckorna som det var så groteskt varmt ute så då var jag ute nästan hela tiden. Jag solade och hade mig jävligt ofta vilket bidrog till en grym bränna som tyvärr börjar försvinna nu när solen inte har tittat fram ordentligt.

Nu märker jag att jag inte har något att berätta om min sommar förutom att jag har mått jävligt bra må jag säga. Visst har det funnits ensamma kvällar och tråkiga nätter som jag har genomlidit i lite utav en depression men det har alltid löst sig så fort solen har kikat fram. Jag har hunnit vara sjuk två gånger denna sommar vilket har bidragit till att jag legat hemma också. Den första gången var väl i maj/juli någon gång och den andra gången var nu i juli efter en helg i Sunne. Där badade vi på Vattenlandet och det var ganska kallt i luften så då vart jag rejält sjuk med hosta och en överfull näsa!

Det lilla som är kvar av min sommar ska jag umgås med vänner, gå på avskedsparty för en vän som ska flytta till Beligen, eller var det Bryssel? Det blir även bröllop nu i helgen och i september så ska min lilla brorsdotter Ebba döpas. Då är visserligen sommaren över men det räknas inte just nu. Allt jag vet är att jag kommer vara världens mest stolta faster! Hon är min lilla guldklimp och jag ler alltid så fort hon ler. Tänk vad ett liv kan göra med ett annat liv. Nu skulle jag aldrig kunna lämna världen såhär, jag vill bara spendera all min tid med min lilla gullunge!

Nu när jag ska på bröllop i helgen så måste jag fanimig köpa en fin klänning som passar till en sådan tillställning. Jag kan inte riktigt komma i leggings och ett linne direkt. Icke! Nu när vi ska till Eskilstuna på onsdag så ska jag försöka hitta en klänning som skulle kunna passa. Jag blev bjuden till bröllopet idag så jag har inte haft tid till att hitta en klänning. Så det kom ganska plötsligt må jag säga. Jag hittade en fin klänning på Gina tricots hemsida. En rosa liten dröm med toksnygg rygg. Det kanske blir den men det återstår att se.

NU känner jag att det är dags att sluta skriva. Det blev ganska mycket text och skriver jag mer så kommer ingen orka läsa och så vill jag minsann inte ha det. Ser nu att det inte blev så mycket till sammanfattning trots allt. Jaja, skitsamma! Shit happens. Tjabba!

Inga kommentarer: