fredag 25 september 2009

Mina egna smycken.

Tänkte ge en snabbkurs om hur jag gör mina smycken. Det är enkelt, effektivt och dessutom väldigt billigt! När jag gjorde detta örhänge så började jag med att knipsa av ett par kedjor i rätt längd och sedan satte jag på dem berlocker. Jag tog en ring, tog isär den med hjälp av en tång och sedan satte jag dit berlocken och sedan satte jag dit allt på kedjan. Efter att ha satt dit fyra berlocker som i det här fallet är löv så tog jag ännu en ring, satte dit kedjorna och fäste det till det själva örhänget. Det roliga med att göra smycken själv är att det blir så unikt och gör du det tillräckligt bra så kommer folk gilla det. Jag har ännu inte fått någon som helst kritik för mina små påhitt men jag hoppas att det blir positiv kritik när det väl kommer.

Ser på How i met your mother nu. Imorgon så blir det paketköp och jag ska även försöka hitta lite tyg till en grej som jag vill sy. Vill nämligen göra en kjol med några piffiga grejer på. Ska försöka få ihop det så bra som möjligt och lyckas jag tillräckligt bra så slänger jag nog upp det på bloggen imorgon!

Nu ska jag fortsätta se på mina serier och sedan göra lite soppa. Soppa är alltid gott på hösten. Det myser in sig så gott i magen!

Inga kommentarer: