söndag 3 maj 2009

Trött efter en lång natt.

Jag har inte bloggat på länge men jag känner att det är dags nu när jag har lite dötid över och Dennis är inte hemma, han lägger i båten tillsammans med sin pappa. Var uppe till klockan fem imorse och nu är jag redo att slänga täcket över huvudet och bara somna. Klockan är tjugo över ett på förmiddagen men det känns som att den är tio på kvällen och jag har precis borstat tänderna och lagt mig i sängen med en bra bok. En sådan kväll har jag inte haft på länge dock. Nåväl! Imorgon så är det friluftsdag i skolan, iallafall halva. Då ska jag gå på tipspromenad tillsammans med mina andra kära klasskamrater. Nu måste jag säga att jag saknar dem otroligt mycket och det kommer bli underbart att träffa dem imorgon igen. Ett kärt återseende!

Resten av min dag ska jag spendera i Högsjö, men tyvärr så åker jag hem tjugo i fem och jag har lust att klamra mig fast här och inte åka hem. Jag vill verkligen stanna här så gärna och jag har ingen lust att gå till skolan, ingen lust att sitta i skolbänken och ruttna. Det är inte min grej men tyvärr så måste jag göra det iallafall.

Min älskling ska börja jobba för mina föräldrar. Då kommer han vara hos mig några dagar i veckan och jag spenderar inte så mycket pengar på att åka buss och det gör mig glad. Dessutom är det roligt att han får lära känna mina föräldrar också, samt min syster och resten av syskonskaran. Ju mer han är hemma hos mig, desto bättre kontakt kommer de få. Ska iallafall bli skönt att slippa åka buss flera timmar i veckan och jag njuter i fulla drag. Jag hoppas verkligen att han vill följa med mig hem ikväll, fast han ska måla hos sin farfar imorgon men det vore bra om han började nu och får känna på hur det känns med jobbet.

Jag har absolut ingenting mer att skriva nu. När jag kommer hem så ska jag lägga upp bilder från Valborg och skriva lite om hur jag hade det den kvällen! Det var upp och ner hela tiden, men till slut så blev det ju bra. Nu ska jag roa mig med att kolla på Dennis nya tv och njuta tills jag åker hem, suck. Püss!

Inga kommentarer: