fredag 29 maj 2009

Partaj på g.

Jag är mucho glad idag. Fick mitt studiebidrag idag trots att jag inte gått i skolan på mycket länge och att jag ska gå om ettan. Jag måste säga att jag har en mycket snäll mentor som vet att jag mått dåligt och inte rapporterat mig till CSN. Har även en mycket snäll kurator som inte heller rapporterat mig. Jag kan skatta mig mycket lycklig, nu är hela min helg gjord.

Jag ska förmodligen åka ner på stan med mamma och syster snart, så fort vi har en bil hemma. Jag har 1500 kr nu så jag vill gärna sätta sprätt på dem. Inte allt kanske, men en liten del. Ikväll så ska jag åka till Högsjö. Det vankas fest där och jag är inte sen med att åka dit. Jag ska ta bussen som går fem i nio, förhoppningsvis så får jag med mig Julia också. Jag ska allt tjata på henne så att hon följer med. Eftersom att det nästan bara blir Högsjöbor där så vill jag ha med mig en person från hemmaplan som jag kan konversera med också.

Hade EVK i skolan i onsdags och jag fick veta att jag ska få gå om årskurs ett på gymnasiet. Jag grät som en idiot och mådde piss, jag vill verkligen inte rivas bort från mina vänner i klassen. Det är det absolut värsta som kan hända just nu. Men jag har sommaren på mig att smälta det hela och bestämma mig för hur jag vill ha det. Det hela kommer säkert ordna sig med tiden.

Jag har inte bloggat på några dagar eftersom att jag inte har orkat eller brytt mig om det. Jag har spenderat min tid tillsammans med D och Oskar, vi åkte till Marieberg igår och det var riktigt jädrans mysigt. Killarna hittade lite shopping medans jag gick tomhänt därifrån. Visst sög det, men det hela berodde nog på att jag inte orkade leta efter nåt. Det kommer ju fler gånger så jag klarar mig.

Nu ska jag planera och dona lite inför kvällen. Vad jag ska ha på mig osv. Tja!

Inga kommentarer: