onsdag 20 maj 2009

Städdags och namnsdag

Klockan är elva på förmiddagen, det är onsdag och jag har städat nästan hela huset! Mitt rum, köket, hallen och vardagsrummet fick sig en dos av dammsugaren och det ser hyfsat fint ut. Jag tänkte att jag skulle underlätta för mamma med städning osv. Hon blir alltid så stressad när någon fyller år för då innebär det tårtbakning och städning för fulla muggar! Men nu får hon pusta ut och bara hjälpa mig med tårtan, blir nog skönt för henne att vila lite också.

Jag prövade ett par jeans på Lindex igår och jag blev fan förälskad. De satt som en smäck! De var inte tighta, utan det var ett par lösa byxor med mudd nertill och jag gillade verkligen dem. Jag funderar på att cykla ner till Lindex med storasyster om hon vill göra mig sällskap.

Vädret är lite upp och ner idag. Ena sekunden är det sol och andra är det blåst och mulet. Satt åtminstone på balkongen och kippade efter andan efter mitt städpass. Fick mig lite färg också! Det vore skönt om solen kunde vara framme hela tiden men jag antar att det är för mycket begärt. Moder Jord gillar inte oss här i Sverige. Fy på det! Nu ska jag vänta på att D ska komma hem så att jag kan gulla med honom. Jag har ju namnsdag idag, förresten. Karolina är det som står på almenackan. Gratta mig vettja.

Inga kommentarer: