måndag 18 maj 2009

Shoppingkåt? Aldrig..

Örhängen från Lindex 49,50 :-
Bandanas från KappAhl 29,50 :- st

Har precis kommit hem från stan där jag shoppade lite smått. Köpte två bandanas som min grabb kommer få mycket användning av, förhoppningsvis, de är alltså till honom. Jag köpte även ett par örhängen, eller det var mamma som köpte dem men jag valde ut dem. Mamma är så snäll tycker jag! Jag och storasyster fick välja en varsin sak, jag valde de stora örhängena och storasyster valde armband som hon ska ha till studenten. Hon kommer bli riktigt snygg då faktiskt. Som en vit gräddbakelse med turkos "frosting"! Dreggel på syrran alltså. Efter vi hade handlat det vi skulle ha så gick vi till Konsum och köpte lite smått och gott. Jag köpte en liten pucko och en stor cola! Det måste jämna ut sig. Till middag så blir det hamburgare och pommes och jag kan ju säga med en gång att jag inte klagar. Nog för att jag är dålig i magen men jag säger inte nej till god mat för det..

Jag började läsa i min nya bok "Bröllopsfeber" som jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Jag måste säga att det är en bok i precis min smak. Den är lite vulgär med svordomar och snuskiga ord men den är helt perfekt. Handlar alltså om en kvinna som ska gifta sig och på sin bröllopsdag så får hon kalla fötter och tvekar på om giftemål är för henne eller inte. Den är rolig och underhållande och jag är glad att det finns författare som kan slänga in fula ord i sina böcker utan att det blir kaos. Jag tycker det är suveränt, jag gillar svordomar. Hur dumt det än låter så kan det lätta på trycket i annars så seriösa böcker! Eller?

Nu ska jag vänta på att maten blir klar och sedan vänta på att D kommer hit och gullar med mig. Jag har ont i huvudet och vill ha lite sällskap och han är alltid bra på att få mig att må bättre. Min grabb liksom!

Inga kommentarer: