söndag 10 maj 2009

Sjukrapport kl 07:15

Det är otroligt vad livet kan vända fort. Imorse så var jag trött (men peppad) till att gå till skolan. När jag har sagt hejdå till mamma och pojkvän så slår yrseln till ordentligt. Huvudvärk har jag haft sedan igår förmiddag och den vill inte ge med sig hur många ipren jag än käkar. Sedan tog jag tempen och jag kan gladeligen rapportera att jag har 38 graders feber och jag funderar på att lägga mig och dö en gnutta. Jag som har lagt på smink och hela kittet. Nästan valt ut vilka kläder jag skulle ha haft i skolan idag. Jag blir väldigt sällan sjuk och har nästan aldrig feber, men när den väl kommer så blir det vid de mest olägliga tillfällen.

Jag ska snart bädda ner mig i soffan med en bra film och en kopp thé. Känns som att det behövs. Jag har vilat upp mig i en månad nu och är redo att gå till skolan men då blir jag sjuk, knasigt nog. Jag tror minsann att vi har lite sommarsoppa kvar från gårdagen och soppa är alltid bra när man är sjuk. Ostmackor skulle sitta fint också! Dregel dregel. Nu ska jag tvätta av detta djävulska smink som jag tog på för ungefär en halvtimma sedan. Jag ska alltså spendera min dag i soffan och vid två-tre någon gång så kommer min älskling hem och jag längtar så jag dör. Kul för honom att komma hem till en sjuk invalid som inte kommer göra annat än att ligga och grina samt klaga en gnutta. Nåväl, dags att dra min sjuka ner för trappen och göra thé! Vanilj, mums. Jag hoppas att alla har en svinbra dag. Püss!

Inga kommentarer: