onsdag 13 maj 2009

Pigg? Inte ett dugg!


Klockan är tre på eftermiddagen och jag är helt slut. Trött som en förbannad åsna och vädret har gett med sig totalt, det är mulet och mörkt ute. Jag som hade hoppats på sol hela dagen som det var på förmiddagen. Hur som helst så gick skolan väldigt bra idag. Gick igenom lite arbeten med min mattelärare och även naturkunskapslärare. Jag och min mattelärare Lena bestämde att jag inte ska stressa ihjäl mig nu på slutspurten, jag ligger kvar på grundmatten och ska alltså börja på Matte A nu i höst! Jag har bara två kapitel kvar i boken dock, men jag känner inte att jag vill lägga all energi på det. Jag ska inte heller plugga Matte B vilket är lite utav en lättnad. Jag har aldrig haft lätt för matte men nu när jag tar i lite mer så börjar jag förstå mer och mer. Efter alla vanliga lektioner och lunchen så traskade vi estetare ner till Musikens hus där en pianist som kommer härifrån krokarna, som spelade för oss och pratade mycket om yrket osv.

Efter konserten/föreläsningen var slut så kom mamma och hämtade oss. Väl hemma satt D och far och åt mat och vi kvinnor gjorde dem sällskap. D verkar ha haft det tufft nu idag för han ligger och sover som en gris, han snarkar dock inte. Hade varit roligare ifall han faktiskt hade snarkat. Nu på eftermiddagen så ska jag nog ner på stan tillsammans med mamma och syster. Karlarna i huset får hålla sig hemma, har för mig att D och papi skulle åka iväg nånstans. Nåväl, sådant som märks. Nu ska jag peta D i ansiktet, hihi.

1 kommentar:

Elfridiskt sa...

Ni estetare måste lära er att uppskatta klassisk musik.
MUU!