tisdag 26 maj 2009

Jag vet att du gillar det älskling.


Såg nyss på Twilight tillsammans med hjärtat. Han var så anti så det bara skrek om det, han ville absolut inte se den men duktig som jag är så lyckades jag övertala grabben. Han satt hela tiden och spelade gitarr medans filmen pågick, men ett bra tag in så erkände han att filmen faktiskt var bra. Jag blev förvånad men samtidigt lite stolt: jag fick min förbannat envisa pojkvän att faktiskt gilla något som jag gillar. Han vet att jag är fullkomligt tokig i Twilight, sett filmen ungefär fem gånger och håller nu på att läsa ut andra boken. Snart ska den första och tredje boken investeras. Det här är verkligen lycka för mig.

Om en timma så är det dags för House. Då ska vi parkera våra rövar i våran stora skinnsoffa. Äta upp det godis som vi köpte igår som inte riktigt gick åt, antar att det är dags ikväll. Imorgon så ska jag på EVK tillsammans med mamma och pappa, jag kan inte göra annat än att hålla tummarna och se så att allt går bra. Jag är lite pirrig men jag vet att jag inte behöver oroa mig. Grejen är att jag inte har mått bra på länge och att skolan förvärrar det hela. Som tur är så har jag en mentor som är väldigt förstående, hoppas att rektor och kurator tycker samma sak.

Nu ska jag läsa igenom D's låt som han nyss skrev. Jag måste ju komma med kritik och peka ut felen. Så är det att vara flickvän åt en musiker: man får ständigt ge kritik, både bra och dålig beroende på vad man själv tycker. Fast jag tycker att allt D gör är bra så han behöver knappast klaga. Han börjar tydligen tröttna på att jag tycker allt han gör är bra, så han frågar knappt mig längre. Men är det bra så är det! Jag är inte oärlig för det.

Inga kommentarer: