onsdag 29 april 2009

Vad är det egentligen?

Valborgsmässoafton är en ganska onödig dag, ändå. Tänk själva, det är bara ännu en dag som vi ungdomar utnyttjar för att få supa oss fulla under en veckodag så som midsommarafton, påskafton och även juldagen för de som verkligen ligger i. Vi tycker att vi ska fira det genom att bli så groteskt packade så att vi inte kan ta oss hem utan att ligga i en skottkärra och spy. Det har dock aldrig hänt mig men säkert någon annan. Jag vet inte vad Valborg innebär och vad man egentligen ska göra. Grejen är väl att man ska umgås med sin familj och se på brasan som håller hus i nästan varje ort i Sverige. Jag förstår inte varför vi utnyttjar vissa dagar för att kunna bli fulla, helvete, man kan väl bli packad vilken förbannad dag som helst? Jag tror att det är såhär: att supa på en vardag är styggt men om det kommer en "helgdag" som lägligt nog ligger i veckan och man är ledig dagen efter från skolan och jobbet så tar man chansen till att vara mindre stygg och supa skallen av sig, man är ju trots allt ledig!

Det kanske är många som absolut inte håller med mig men jag försöker bara klura ut vad allt detta egentligen innebär. Jag har då inget behov utav att dricka eller bli stupfull som en del har tendens att bli. Jag vill bara umgås med vänner, gå ut och ha förjävla roligt! Jag har märkt på sista tiden att man verkligen kan ha skitroligt utan att ha alkohol flytandes i ådrorna istället för blod. Jag ska t.ex ut till Högsjö och umgås med D's kära lillasyster Jennifer. Vi klickar bra, jag och hon. Det är inte mycket om mig som hon inte vet. Allt som händer mig nu berättar jag för henne. D tycker dock att jag ska umgås med andra än bara honom och Jennifer, men jag trivs så bra med dem båda två så jag kan inte låta bli att älska dem. Men jag ska inte bara träffa Jennifer imorgon utan även min kära vän Marina om jag har riktig tur. Vi ska nog till Vingåker och hon ska också befinna sig där så det ska bli riktigt skoj. Ser fram emot morgondagen!

Inga kommentarer: