måndag 27 april 2009

Måste ju berätta om helgen.


Glömde helt och hållet att berätta om min helg i mitt tidigare inlägg så jag gör det nu istället.

Fick skjuts in till Vingåker av mamma och tog bussen därifrån till Högsjö. Möttes upp av en trött Dennis som kom med cykeln. Jag fick sitta på pakethållaren den lilla biten hem. Vi satte oss och slappade ett tag innan vi tog mopparna till Brevens. Vi åkte den grusiga vägen dit och hamnade vid en badstrand och där var det även en barnfamilj. Vi käkade lite kakor och drack pepsi men sedan fick vi nog och tog mopparna cirka 100 meter till, då hamnade vi i Fasstorp vilket är D's mormor och morfars sommarstuga. Där var det riktigt mysigt och vi satte oss mot väggen och solade. Vi fick hela tiden ta av oss mer kläder eftersom att det var så otroligt varmt. Satt till slut bara i linne och trosor men det var sjukt skönt. Vi la oss i gräset och busade och jag fick ett sår på knät som tar livet av mig. I början sved det som satan men nu börjar det ge med sig som tur är.

När vi kom hem från Brevens så åt vi lite god mat tillsammans med Pernilla och Bernie. Efter maten så kom Marcus och Ylva, de gjorde oss sällskap och vi såg på Pirates of the caribbean, nummer två och nummer tre. Jag kollade dock inte klart på hela eftersom att jag var trött, hade huvudvärk och blev därmed grinig. Till slut så begav sig Marcus och Ylva hem och jag och Dennis gick och la oss. Var otroligt skönt att få sova efter en hel dag med moppeåkande och filmtittande.

Söndagen spenderades inomhus eftersom att vädret inte riktigt tillät att vara utomhus. Vi gick till Konsum och pantade burkar. Dennis repade en stund och sedan köpte vi pizza. Såg sedan på Wipeout och slappade resten av kvällen. Det blev kaos där ett tag men det löste väl sig. Vi såg på Simpsons och sedan somnade vi. Vaknade tidigt imorse av att Dennis mamma väckte mig. Somnade sedan om och vaknade tusen gånger av att både Jennifer och Dennis mobiler ringde. Var då klarvaken och gick upp. Ringde mamma och hon kom och hämtade upp mig. Sa hejdå till min älskling och åkte sedan hem. Har inte gjort något speciellt sedan jag kom hem, har bara sett på Weeds och sedan tagit det extremt lugnt.


Inga kommentarer: