lördag 18 april 2009

Matlagning och längtan.


Håller just nu på att koka makaroner för idag så är det jag som står för matlagningen här i huset. Det får bli makaronipudding med tacokrydda och bacon. Hur gott som helst och det kan man aldrig föräta sig på! Alla gillar makaroner, alla gillar taco och alla gillar bacon. Det är ju perfekt att slå ihop allt det där till ett. Jag längtar efter att få äta min egen mat och det brukar jag aldrig göra annars. Det kanske beror på att jag är riktigt hungrig! Jag har inte ätit sedan igår och då åt jag bara några mackor innan jag stack ut och gjorde staden osäker. Så det ska bli gott att få i sig lite riktig mat.

Har varit iväg och handlat nu och jag fick med mig Fazer-choklad, Tutti frutti och en stor flaska cola. Jag älskar helger för då får man verkligen fetta sig hur mycket som helst. Men hur kommer det sig att det är just helgen som är lagd som en fetperiod? Varför inte måndag eller tisdag? Är det för att barnen får köpa sitt lördagsgodis på lördagar? Det kanske har hållt i sig nu när vi börjar bli vuxna. Att bero på vuxen.. om det nu är så att D flyttar iväg så skulle jag inte tveka om att följa med. Jag skulle klara av att bo med honom. Vi bor ju för tusan nästan redan ihop tillsammans. Och jag måste erkänna att jag älskar att laga mat med honom, knäppa på en film eller bara somna i soffan medans han pillar mig i håret. Det är något jag tycker om. Att vi bestämmer att nu ska vi gå och sova, vi måste upp imorgon. Det känns väldigt vuxet och på något sätt så får det mig att känna mig trygg. Det har bara gått fyra månader men jag kan verkligen tänka mig att bo tillsammans med honom. Jag har inte känt så tidigare, att jag skulle kunna bo ihop med en pojkvän. Men nu känns det bra. Förhoppningsvis så är vi tillsammans länge och i framtiden så kanske vi äger en lägenhet tillsammans. Jag kan ju iallafall fortsätta drömma i några år till. Nästa år så fyller jag ju arton, vore fränt att komma ut och uppleva världen då! Börjar med lilla Sverige.

Inga kommentarer: