fredag 10 april 2009

Ensam? Pyttsan heller..

Ja, jag kan berätta lite om gårdagen/natten/idag. Jag gick och la mig efter tolv men somnade inte förrens klockan ett. Vid halv tre så ringer min mobil men bara en signal. Det var min sötnos som ringde och jag slog såklart en pling tillbaka till honom. Han var ute och slirade och han frågade sött om han och Oskar fick sova hos mig, javisst fick de det! Jag mötte upp dem vid Konsum och de var glada men jag var trött och därmed halvdöd. Vi vandrade sakta hem till mig och när vi kom fram så var killarna fortfarande glada och pigga. För mycket av det goda kanske? Hur som helst så ville de ha glass, dricka, snorpapper och jag vet inte vad. De fick allt de bad om, så snäll som jag är så kunde jag inte låta bli trots att jag var sjukt äckligt trött. Till slut så somnade Oskar och han snarkade, Dennis försökte sova men förgäves. Jag puttade på honom och kunde inte sluta prata. Jag har svårt att sova när folk snarkar. Men till slut så låg vi och sov så sött alla tre. Oskar bredde ut sig, han låg innerst. Dennis låg i mitten, ihopknölad. Jag låg ytterst, med min stora och himmelska kudde: jag hade nog med plats att röra mig på.

Imorse så vaknade jag upp och puttade på Dennis, igen. Jag ville ha min morgonpuss. Jag gick upp och plattade håret, sminkade mig lite osv. När jag gick upp så var båda grabbarna vakna och vi fixade lite frukost och satte oss sedan ute i solen för att glassa och bara NJUTA! Och njutning blev det verkligen. Vi satt ute till klockan två då vi var tvungna att bege oss till stan för att köpa godis, ta en burgare på donken och sedan ta bussen till Högsjö. Vi hoppade av vid Hacksta i Vingåker och jag ringde dit Josefin. Hon hade Ludvig och Amanda i släptåg. Det var en rolig kvart, Josefin och Ludvig slogs med vägpinnar och Amanda tog kort. Det gjorde jag också, men mina blev inte så hyperbra eftersom att jag tog med mobilen! Nåväl, det funkade iallafall. Till slut så kom Högsjöbussen och vi satte oss på den stekheta bussfan och svettades som grisar. Väl framme i Högsjö så gick vi hem, Dennis gjorde sig iordning och jag satt och såg på tv. Vi käkade korv med mos och till slut så åkte han iväg. Fan, det sög.

När han precis hade åkt så fick jag en släng av oro och otillräcklighet. Skrev ett deppigt sms och han kom snabbt tillbaka hit och frågade vad som var fel. Ingenting, sa jag såklart fast jag kände mig sjukt ensam. Han vart orolig och jag likaså. Jag hatar när han åker iväg och ska festa, ikväll så ska han ju vara ända borta i Örebro och jag kommer sakna honom som en tok hela kvällen. Hur fan i havet ska jag klara mig? Jag har iallafall Jennifer och Sanna. Vi har huset för oss själva ikväll och vem vet vilka hyss vi får för oss att göra!

Dennis kommer antingen hem inatt eller imorgon. Jag hoppas på inatt för då slipper jag sova själv, det hatar jag. När jag ska sova själv så ligger jag alltid uppe i flera timmar och bara saknar D så sjukt. Det är minsann jobbigt att ha en grabb som bor flera mil ifrån en. Men det är bara att bita ihop. Vi ses iallafall flera gånger i veckan och det är jag glad för. Han är min, ingen annan än min! <3

Inga kommentarer: