torsdag 9 april 2009

Sugen på sällskap.


Klockan är över sju och jag har inte ett skvatt att göra. Solen skiner fortfarande lite smått ute och jag är väldigt sugen på att gå till Gatstuberg och slappa. Men problemet är att jag vill ha sällskap dit också. Vore så mysigt att vara en bunt människor, prata, dricka och kanske grilla och bara ha det kul. Tyvärr är det nog ingen som vill det men man får försöka ändå. Skrev i mitt tidigare blogginlägg att jag skulle tvätta kläder men det har jag dock inte kommit igång med ännu. Ska snart kasta min jeansjacka och mina byxor i tvättmaskinen i hopp att de ska sluta lukta grillrök. Varit tvungen att springa runt i luvtröja och tights i flera dagar när jag har varit i Högsjö. Som tur är så är det absolut ingen som bryr sig och det gillar jag minsann. I Högsjö så är man inkognito, det är ingen som dömer en. Till skillnad mot Katrineholm, här snackar alla skit om alla och det ger dock aldrig med sig heller. Tyvärr!

I alla hörn i mitt rum så börjar små berg med damm bildas och det fick jag gott höra av D när vi sov här för några dagar sedan. Så det är kanske dags att vårstäda ordentligt på rummet. Att kunna andas i sitt eget rum är alltid en fördel. Det var ett tag sedan jag städade så det kanske är dags, eller? Hur som haver. Nu ska jag sluta snacka om tvätt och städning för det är inte roligt. Jag känner mig så lillgammal och vis på något sätt. Jag vill vara ung, jag är sexton och tänker därmed bete mig som det också. Fast å andra sidan så är det inte så farligt att vara skötsam av sig, men det har jag inte alltid varit. Jag började bli skötsam av mig för ungefär tre år sedan. Innan dess såg mitt rum ut som bajs rent ut sagt. Jag är glad att jag har flytt mitt förflutna som misskötsam.

Inga kommentarer: