tisdag 24 mars 2009

Ungdomens tid.

Jag är bara sexton, snart sjutton år men jag känner mig så mycket äldre än så. Jag kan dricka alkohol ansvarsfullt utan att bli berusad. Jag befinner mig inte ute om helgerna längre som jag gjorde när jag var tretton, fjorton år. Det var min gyllene tid då jag kände alla och umgicks med alla. Nu känner jag mig mer isolerad. Nu befinner jag mig bara hemma, skola och Högsjö. De tre ställena pendlar jag mellan. Men det är ändå skönt att jag kan kontrollera mitt liv så som jag själv önskar. Jag tycker inte att det är viktigt att vara ute och supa sig stupfull om helgerna men jag trackar inte heller ner på dem som gör det. Alla ska få göra som de vill men det är inte min livsstil. Jag tycker definitivt om att gå på fester och umgås med folk men jag gillar inte att dricka. Jag kan ta några groggar på en kväll utan att känna mig ett dugg berusad vilket jag inte kunde göra för tre år sedan. Då var det bara peppar peppar, ta i trä! Då var fest det enda som gällde på helgerna och man sparade ihop pengar för att kunna förse sig med ciggaretter och alkohol. Som sagt så känner jag mig bara gammal och rutten nu fastän jag inte ens är myndig. Jag har ett år kvar. Men i vår så ska jag ha fest hemma hos mig för de som är inbjudna. Det blir som en födelsedagsfest; jag fyller den 21a och ska ha festen den 22a. Då kan man lagom befinna sig utomhus och det gillar jag. Det är så otroligt skönt att fylla år på våren. Det är ett språng till sommaren och nu längtar jag bara ännu mer när jag skriver om det.

Jag har varit hos D i Högsjö sedan i fredags. Nu när vi inte går i samma klass längre så ses vi nog inte speciellt ofta så jag passade på att umgås med honom ordentligt. I helgen så är vi förmodligen upptagna båda två. Fan, vad det är jobbig att sakna honom fastän vi sågs senast för några timmar sedan. Lite mer än två timmar för att vara exakt. Jag får gräva ner mig i plugg och vänner sålänge, så att jag har något att göra tills vi ses igen. Idag så ska jag pyssla och sy. Jag har några nitar som jag vill använda mig av till en klänning eller kjol, man vet aldrig vad det blir. Nu ska jag försöka leta på ett snyggt tyg som jag kan använda mig. När solen skiner så vill jag sitta med en kopp thé och pyssla!

Inga kommentarer: