torsdag 19 mars 2009

Skid Row - The threat


Solen skiner fortfarande ute och det är väldigt skönt! Det har varit en suverän dag och jag hoppas att den bara blir bättre och bättre. Jag har precis slängt lite tvätt i tvättmaskinen så att man har lite kläder att ha på sig i skolan nästa vecka och även under helgen då jag kanske ska åka till D om pappa nu kan få loss pengar till buss. Det är jobbigt att snylta på sina föräldrar men jag vill verkligen träffa D så det blir tyvärr tvunget. Jag funderar på att ta någonting och äta och sedan hugga i allt plugg som jag har. Countries project, book review, film review, ett arbete om befolkningsökning och en hel bok ska läsas. Jag har som sagt en hel att åtgärda och det ska jag faktiskt sätta igång med så fort jag får orken till det. Om inte annat så har jag faktiskt hela kvällen på mig och kanske även morgondagen! Man kan även använda nätterna om det nu känns behövligt. Men så illa ska det nog inte bli! Jag arbetar snabbt.

Imorgon så har vi inställd musikteori så jag har alltså en superlång rast mellan 9.40 och 12.40! Vad i helvete ska man sysselsätta sig med under tiden? Det kommer säkert sluta med att man ligger och sover i ett hörn någonstans. Det känns onödigt att gå på ljudmedian imorgon men jag är tvungen! Jag dör ju inte. Jag behöver all närvaro jag kan få just nu. Inget slarv med skolan hädanefter. Jag ska satsa stenhårt på att få godkänt och förhoppningsvis högre betyg än så med. Det jag satsar mest på är att jag ska få godkänt i matte. Jag har aldrig fått godkänt allt som allt i matematik men jag har fått det på de två senaste proven och det känns oerhört bra. Jag hoppas att Lena är snäll och ger mig ett godkänt för jag har jobbat så hårt för det och gör det fortfarande. Jag tänker avsluta min utbildning när jag vänder på studentmössan, inte en sekund tidigare. Jag ska inte bli utslängd och jag ska absolut inte hoppa av! Jag behöver en utbildning för att jag ska kunna ta mig vidare. Men vad händer sen när man väl har tagit studenten? Vart ska man ta vägen då? Äsch, jag har två år på mig att fundera på den saken så jag tänker inte börja nu.

Inga kommentarer: