torsdag 12 mars 2009

Joan Jett and the Blackhearts - I love rock 'n roll

Klockan är tjugo i åtta och jag är halvnere. Igår så omkom en sjuttonårig grabb vid namn Fredrik Olofsson. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, och vad jag än nu skriver så kommer inte det hjälpa dem som har förlorat sin son, vän, pojkvän, allt det där! Jag tycker det är extremt tråkigt. Han vara bara sjutton år och han hade kunnat levt så mycket längre. Jag lider med hans nära och kära. Jag vet att jag inte kan säga någonting som faktiskt tröstar, det mesta är nog tomma ord för de som förlorat honom. Men nu har jag iallafall försökt. Jag hoppas att alla som har mist honom kan repa sig. Vi kommer alltid att tänka på honom.

I tisdags så åkte jag hem till D eftersom att vi var lediga på onsdagen. Så jag tänkte att jag kunde ha en övernattning med D istället för att bara ligga hemma och löka helt själv. Det var tänkt att jag skulle åka hem igår men det dröjde tills idag istället. Kände verkligen inte för att åka hem! Jag trivs ju så inibomben bra i familjen Strands hus! Där vill jag nästan alltid vara. Så D följde med mig in till stan förut, köpte godis och åkte hem igen. Visst blev det tomt men jag ska absolut inte klaga. Jag fick ju spendera tre underbara dagar hemma hos baby och det älskar jag. Han kommer till mig på söndag igen och då ska jag pussa ihjäl honom. Förhoppningsvis så ses vi en stund i skolan imorgon. Nu känner jag mig sådär kärlekskrank och löjlig men jag tycker verkligen om honom! Han får mig alltid att skratta. Han kan lägga av en fis och vi faller i oavbruten skratt båda två. Det är sådan löjlig humor så man vill bara lägga sig ner och dö, men vi tycker om det och det binder oss samman.

Ikväll så ska jag plugga efter att jag har ätit pizza. Jag har nämligen matteprov imorgon om nu min lärare har hunnit bli frisk än. Jag tror nog att det kommer gå bra eftersom att jag har kommit ikapp ganska hyfsat på mitt kapitel nu. Funderar på att börja på mitt nya kapitel redan ikväll så att jag kommer lite före min lärares planering. Vet dock inte vilka uppgifter jag ska göra men det är bara att tuta och köra.

Snart dags att trycka i sig den där pizzan och bli proppad med onyttig energi. Jag har även laddat med kindergodis så att jag klarar mig igenom min plågsamma pluggkväll. Hörs!

Inga kommentarer: