torsdag 26 mars 2009

En superdag.


Klockan är halv åtta på kvällen och jag är trött och en aning sliten. Vaknade hos Dennis imorse, slängde på mig kläderna och lånade hans cykel till bussen. Jag kom till och med fem minuter för tidigt vilket var mycket bra gjort av mig. Men nu går jag händelserna i förväg! Jag pussade Dennis hejdå och han sa: Kom ihåg, I love you! Ursött och jag blev generad. Han är alltid så gullig och härlig gentemot mig vilket jag älskar. Jag har aldrig känt mig så omtyckt förr. Han får mig att känna mig så levande.

När jag väl var framme i skolan så flöt det på som det brukar göra. Lektion efter lektion. Men jag ska inte klaga jag slutade trots allt 13.40 idag så jag hade en relativt kort dag. När jag slutade gympan vilket var sista lektionen så mötte jag upp Josefin i Duveholmshallen. Det var skol-SM i volleyboll. Våra grabbar vann tyvärr inte men det var en riktigt nervpirrande match. Vid fyra så hämtade min kära mamma upp oss och jag högg in på några våfflor. Sedan satt vi bara och pratade, snackade skit och sådant som vi brukar göra. Vi var båda trötta så det blev ingen hyperaktiv eftermiddag. Men jag har haft mycket trevligt, lika trevligt som jag alltid har med min pingla.

Min kväll ska spenderas hemma bara. Jag ska ta det lugnt. Ta en varm och härlig dusch samt lägga ansiktsmask och hårinpackning. Måla mina naglar och ta upp mina nytvättade jeans och hänga upp dem på mitt element så att jag kan ha dem på mig imorgon. Men innan det så ska jag nog byta glödlampa på min ståtliga golvlampa samt dammsuga mitt golv. Jag ska dock inte vara hemma på hela helgen men då är det iallafall snyggt när jag kommer hem på söndag eftermiddag. Det ska faktiskt bli en riktigt trevlig helg i Högsjö: imorgon så ska vi slappa hemma men på lördag så ska vi hem till Oskar och umgås! Det ska bli soft som attans. Dennis är den första pojkvännen som har vänner som jag faktiskt gillar och kan umgås med vilket är ett stort plus.

Imorgon så är det skola igen och jag känner verkligen att det går bättre nu när jag har motivation: om jag sköter mig i skolan så ska jag betala ett busskort tillsammans med mamma och pappa så att jag kan ta mig till Högsjö oftare utan att det kostar en sjuttons massa pengar. Om man har busskort så kan man ta sig överallt utan att man egentligen har några pengar och det skulle underlätta en hel del. Jag gillar inte att ta pengar av mina föräldrar men tyvärr så är det mycket lätt hänt.

Nu ska jag iväg till Willys för att handla hårfärg. Spännande!

Inga kommentarer: