onsdag 18 mars 2009

Skid Row - One light

Klockan är snart tio i fyra på eftermiddagen och min dag har varit otroligt bra. Det började med att jag vaknade innan sju och solen fullkomligt sken genom mina persienner. Det kändes skönt att veta att våren verkligen påväg. Den här vintern har varit lång och otäck! Nu kan man vistas utomhus utan att behöva bli biten av en obehaglig kyla i rumpan. Nu kan man lagom hänga in dunjackan i garderoben för den kommer nog inte behövas på ett bra tag. Framöver så är det skinnjackan som gäller. Den har jag haft hela vintern men iallafall. Nu slipper man även använda höga stövlar. Det är skönt att gå runt i låga skor och inte behöva bli blöt om fötterna för snön som ligger tjockt på marken. Nu hoppas jag verkligen att det här vädret håller i sig så att vi slipper kylan och all tö som kommer när det smälter. Det var otroligt behagligt att gå ut på rasten i skolan! Man brukar hålla sig inomhus men idag så kan man faktiskt vara ute.

Det har varit en lugn och sansad dag. Musikteorin gick förvånandsvärt bra och matten också! Jag jobbade på som en riktig gud och hann faktiskt med en stor del utav min planering. Dessutom så hade vi bara halva körtiden idag och ingen engelska. Så vi slutade tjugo över ett och jag gick glatt till bussen som skulle ta mig hem. Jag kom hem och lagade mat med Zandrah för min mage kurrade. Jag var nyss ute och tog lite luft och det var skönt. Det blåser visserligen lite men det lider jag inte av. Sålänge jag slipper tjocka jackor framöver! Det får ta och vänta tills nästa odrägliga vinter.

D ska nog komma hit idag. Han befinner sig i stan just nu och jag hoppas att han drar sitt arsle hit sen. Det är väldigt sällan vi är hemma hos mig pga att han är till viss del lat och jag åker oftast dit för att jag ska vara helt säker på att jag får träffa honom. Men det är vissa dagar som han faktiskt orkar komma hit och det glädjer mig. Buss till Högsjö kostar inte lite heller så det var bra. Jag är fullkomligt pank nu och jag väntar bara på nästa studiebidrag! Fast en del av studiebidraget ska nog gå till mamma och pappa. Man har ju lånat lite och sedan köpte jag en ny telefon för ett tag sedan och jag lovade att jag skulle hjälpa till att betala den litegrann när väl bidraget kommer. Men nu ska jag sluta skriva och plocka iordning på mitt rum. Jag har lite disk och småskit som behöver bäras ner. Hoj!

Inga kommentarer: