fredag 27 mars 2009

Förändring och skor.


Sådärja! Nu är man mätt och jäklig. Har tryckt i mig en pizza och den gjorde mig gott kan jag säga. Nu ska jag smälta maten ett tag men efter det så ska jag färga håret och det blir svart som sagt. Det blir superbra! Var iväg och handlade förut, då fick jag med mig godis, läsk, hårfärg och även ett par skor för hundra pix på Skokanonen. Visst är det budget men de är riktigt fina och sjukt bekväma. Det blir mina vårskor när snön har försvunnit. Det är så typiskt att snön ska komma tillbaka precis när vårvädret har visat sig. Men mamma meddelade att det ska bli tio plusgrader nästa vecka så jag håller tummarna. Jag vill ju använda mina nya och toksnygga skor. Så fort jag köper någonting nytt så får jag ett extremt begär av att använda det. Men jag får snällt vänta tills snön har smält bort. Jag vill inte förstöra mina älskade skor så fort jag har köpt dem. Nu får jag verkligen vårkänslor: när man köper de där tygskorna som man har suktat efter att få använda hela vintern. Men snart är tiden kommen! Nästa vecka så intar April podiumet och vi ska tamigfan bli av med denna jobbiga snö. Det är ju bra för de som ska åka skidor och helvete men nu ska den bort och så är det bara.

Dennis är ute och partajar ikväll och jag tar det bara lugnt. För en gångs skull så ska jag försöka att inte flippa ur när jag inte får tag på honom. Eftersom att jag har mått sisådär hela dagen idag så ska jag gå och lägga mig tidigt så att jag är pigg nog att åka med Dennis och Oskar till Högsjö imorgon. De ska nämligen övernatta i stan så jag samåker med dom imorgon. Det är ändå skönt att veta att han är så nära mig så att jag slipper oroa mig för att han är så långt bort ifall jag får ett infall och vill träffa honom. Inte för att jag har någon lust att röra mig en enda centimeter nu men ifall det skulle bli så, så är det inte fullt omöjligt. Jag som skulle städa mitt rum idag, det hade jag helt glömt bort. Men det kan jag göra en snabbis innan jag åker till Högsjö imorgon. Jag kan ju alltid ställa klockan. Tjing!

Inga kommentarer: