söndag 29 mars 2009

Pust, ännu en måndag.


Snart är klockan halv åtta på morgonen och jag är uppe med solen som faktiskt skiner på riktigt idag. Det ser riktigt härligt ut men termometern kanske inte tycker samma som jag! Idag så är det skola som gäller fast jag inte har något skolsug överhuvudtaget. Men den här dagen och resten av veckan ska jag ta mig igenom. Det gäller bara att ta en dag i taget så att man inte kör slut på sig på en gång. Efter skolan så hämtar mamma upp mig samt storasyster och då ska vi åka ner på stan för att dregla över den där jeansjackan som jag vill ha så gärna. Jag fick mitt förslag igenom och ska få den som en tidig födelsedagspresent. Eftersom att jag inte har önskat mig något annat än lite pengar så skulle den där jeansjackan verkligen sitta som en smäck för min del. Jag har inte haft en snygg jeansjacka sedan jag var en liten unge och det räknas minsann inte. När jag väl har kommit hem så har jag ingen aning om vad jag ska göra. Man kanske skulle lägga sig och ta en eftermiddagslur? Åh jag längtar redan. Jag orkar verkligen vara uppe, jag vill bara ligga och sova sött tills jag vaknar av mig själv utan att väckarklockan dampar bredvid mig. Hur som helst. Lite skola skadar ju inte. Idag så har vi dock gympa och jag hoppas att jag inte får en innebandyklubba på min fot idag igen för det pallar jag inte. Då skriker jag och springer ett varv runt hallen. Usch nej! Min kropp ska vara hel och fin.

Jag längtar tills imorgon, då får jag träffa D.
Min sötnos, så bäst.

Inga kommentarer: