fredag 27 mars 2009

Nu är det officiellt helg!

Nu är helgen kommen på riktigt. När man har slutat skolan för veckan så är det bara att sätta sig i bilen, hämta upp storasyster och åka hem. Klämma i sig en macka och njuta av att nu har jag faktiskt två och en halv lediga dagar. Men jag gick dock hem tidigare idag eftersom att jag har känt mig så fruktansvärt dåsig. Huvudvärk, kallsvettningar, you name it. Som tur är så ska jag ha en mysig hemmakväll med bara jag och mitt samvete som sällskap. Kanske till och med sätter mig nere vid tvn och snackar skit med mamma och pappa. Fast de ska nog kolla på Let's dance så jag kommer inte vara center of attention om man säger så. Innan kvällen har hunnit kommit så ska jag handla tillsammans med syster och mutter. Prio nummer ett är hårfärg: det jag färgade igår sög och jag ser ingen skillnad förutom på utväxten som är helt brandröd. Ska därmed färga håret svart. Jag må ångra mig om ett tag men jag passar sjukt bra i mörkt hår. Jag har visserligen mjölkblek hy men jag lider inte. Det blir en ball kontrast. Om man nu skulle ångra sig så grovt så kommer studiebidraget nästa vecka och då kan jag bleka bort det svarta, fast det lär inte hända. Jag tänker nöja mig med det svarta hår som jag snart kommer ha. Som tur är så är jag inte så petig med hur jag ser ut.

Nu ska jag skriva lite i min personliga dagbok som ligger och väntar på att få sina blad fyllda med ord. Hojboj, skriver antagligen mer sen.

Inga kommentarer: