tisdag 17 mars 2009

Skid Row - Youth gone wild

Min tisdag har varit otroligt tråkig och inte ett dugg intressant. Jag fick visserligen pussa på D några gånger i skolan tills jag åkte hem! Kände inte att jag orkade vara kvar i skolan pga att jag inte mår bra för fem öre. Men vad ska man göra åt saken? Det är bara att bita ihop! Imorgon så ska jag iallafall gå hela dagen för sedan ska D följa med mig hem och förhoppningsvis sova här också. Tycker det är otroligt skönt att vara med honom hemma hos mig istället för att alltid vara i Högsjö. Jag tycker om att åka dit och jag trivs bra där, jag kan till och med gå upp och göra en macka utan att skämmas eller vara rädd för att någon ska tycka jag är störd för jag är hungrig. Men det är bara skönt att vara på hemmaplan ibland. Så efter skolan så spenderades dagen framför tvn där jag såg på Sju miljonärer. En riktigt skrattretande film på ett mycket positivt vis. Den får mycket bra kritik av mig! Det känns som att svenska filmer bara sjunker i kvalitet, men den här filmen var faktiskt riktigt bra! Tummen upp för den.

När jag kom hem så började jag skissa på en kjol som jag vill göra. Efter lite knåpande och planering så åkte jag och mamma ner på stan för att hitta ett mönster och ett skapligt snyggt tyg. Tyg fanns det gott om men vi hade mindre tur med mönstret! Det är inte lätt att göra en kjol på fri hand när man inte är van vid att göra egna mönster. Så jag sket i att köpa tyg och mönster, så jag köpte ett par byxor på Åhléns istället! Jag har ganska ont om byxor. Jag har bara jeans och det kan bli lite enformigt i längden. Så jag köpte ett par chinos/gubb-byxor! Riktigt snygga och väldigt bekväma. De ska definitivt användas i skolan imorgon!

Nu ska jag vänta på pannkakor! Puess

Inga kommentarer: