måndag 2 mars 2009

Sum 41 - Fat lip

Klockan är fem minuter över nio på kvällen och jag lyssnar på Sum 41, ett band som jag lyssnade mycket på för några år sedan och fick bara lust att lyssna på dem nu. De är ju sjukt bra! Hur som helst så har min måndag varit bra. Inte alls lika seg som måndagar brukar vara. Vi hade engelska, svenska och så vidare. Även arbetsmiljö som gick otroligt bra idag. Jag redovisade om sexuella trakasserier och jag tror allt att min lärare gillade det! Jag hoppas det iallafall. Ett lite högre betyg skulle absolut inte sitta fel! Nu när jag ändå snackar om skolan så måste jag ta tag i det lite mer ordentligt. Jag ska iallafall plugga litegrann ikväll, skriva en svenskatext som skall vara klar nästa måndag. Jag siktar på att få lämna in den på torsdag så att Hanna blir glad på mig! Tydligen så ska vi få en ny idrottslärare; en manlig sådan som går på tjugosex bast. Jag hoppas att han är snygg och schysst. Inte helt fel med lite yngre lärare som lättare förstår sig på oss!

Jag åkte från skolan runt klockan halv fyra idag. Då åkte jag ner på stan för att möta D utanför kvarnen. Dit kom även Anna och Abbe eftersom att vi bestämde att vi skulle krubba lite på donkan. Det blev av och det var riktigt trevligt. Skönt att umgås med lite människor för omväxlings skull. När vi hade käkat klart så gick vi åt ett varsitt håll. Jag och D bunkrade upp med godis och Pepsi! Vi tog bussen hem efter en halvtimmas väntan, plågsam sådan med tanke på snön som föll och gjorde mig till en blöt hund! Tacka gudarna för diadem och hästsvans! Vi kom hem och satte på en film. Jag låg i hans famn och hade det bara otroligt jäklarns mysigt. Han är så varm och gosig så jag ville verkligen inte släppa iväg honom när han skulle börja gå till bussen. Fick lite dåligt samvete när jag inte följde med honom till resecentrum men jag ringde honom för en liten stund sen och han satt på bussen, som tur är! Hade varit trist om han hade missat den. Men nu är han alltså påväg hem och bör vara i Vingåker snart.

Imorgon så är det ju konsert i Duveholmsaulan! Josefin, hennes pappa, Marina och Henkke ska ju komma och kolla! Så otroligt roligt. Även min familj ska komma och kolla. Hoppas att det blir fullsatt. Jag får en sådan kick när jag uppträder framför en stor publik. Vem vet, om några år så kanske jag sjunger inför flera tusen. Det kanske låter lite fåfängt men man ska ha stora drömmar. Om de inte slår in så har man åtminstone försökt och haft framtidsvisioner.

Inga kommentarer: