söndag 29 november 2009

Merry christmas

Nu längtar jag verkligen till julen och jag vill att den ska komma nu. Mamma och pappa har fått min önskelista och nu kan jag inte göra annat än att längta och vänta. För att få en gnutta julkänsla så lyssnar jag på Mariah Carey - Merry Christmas. När man lyssnar på julmusik så har man bara lust att baka lussebullar och pepparkakor. Dra fram julgranen och börja julen lite i smyg. Men jag ska hålla mig så gott som det bara går. Jul är ju den bästa tiden på hela året och jag längtar lika mycket varje gång. När det är jul så känns det som att det är okej att vara barn igen. Annars så ska man bete sig så vuxet som det bara går. Trots att jag fyller arton om ett halvår så älskar jag julafton lika mycket nu som jag gjorde när jag var liten. Jag kommer aldrig att tröttna! Nu när Ebba är en del av våran släkt och familj så hoppas jag att varje jul blir lika underbar för henne som den var för mig. Jag vill ge henne all lycka i världen och jag hoppas att hon är barn längre än vad jag var. Jag kände att jag var tvungen att växa upp vid tolv-tretton års ålder. Jag förlorade min oskuld och rökte min första cigarett uppe i skogen där jag bor när jag gick i sexan. Jag önskar att jag hade hållt mig med allt lite längre.

Nu kan jag se tillbaka på vissa saker och jag känner inte att jag ångrar mig men jag vill inte att lilla Ebba ska göra samma sak som mig. Hon ska aldrig känna den press som finns bland ungdomar nu, att man både ska bete sig och se äldre ut än vad man egentligen är. Låt barn vara barn så länge de vill. I alla år så ska jag säga till Ebba att vara trygg i sig själv, att inte låta någon påverka henne negativt eller trycka ner henne. Hur underbar eller hemsk man än är så förtjänar man aldrig att bli nedtryckt utan anledning. Man ska må bra och inte se ner på sig själv. Var lycklig i ditt eget skinn.

Inga kommentarer: