onsdag 11 november 2009

Axesmycke, done!


Det var himla längesedan jag gjorde smycken och nu ikväll så gjorde jag ett axelsmycke som jag blev riktigt nöjd med. Det är ju tydligen något som är riktigt populärt nu och jag testade mig fram och resultatet ser ni ovan. Pappa undrade om han skulle fixa en praktikplats åt mig hos någon smyckessmed här i närheten men jag tackade nej. Jag vet inte om det passar mig egentligen, jag gör det bara för att jag tycker det är kul. Sen att man kan tjäna några kronor på det gör det bara ännu mer intressant. Jag skulle nog kunna leva på det om jag var tillräckligt duktig!

Jag tror nog att om jag skulle lägga mig nu så skulle jag somna på en gång. Det vore himla härligt med en hel natts sömn. Men jag ska snart gå ner och bänka mig framför tvn. Kolla på Scrubs och annat trevligt som går ikväll. Mamma och pappa ska ju snart gå och lägga sig så jag får tvn helt för mig själv och det gillar jag minsann. Det sämsta är att mam&pap har sovrummet precis intill vardagsrummet så man får sitta med nästintill lägsta volym för att inte störa deras skönhetssömn.

Nu ska jag fortsätta min konversation med Josefin och sedan kanske göra lite te! Det lugnar mig alltid på kvällen. Eller kanske en kopp varm choklad? Något blir det iallafall. Mer uppdatering kommer imorgon såklart.

Inga kommentarer: