söndag 22 november 2009

Jul, kom nu!


Jag sitter här med mitt frusna, ensamma jag! Jag har extremt tjocka strumpor på mig samt ett par tofflor och ändå så fryser jag snart tårna av mig. Vi har ingen värme i huset heller. Så jag sitter och försöker värma mig själv, lite förgäves faktiskt. Men jag får nog snart upp temperaturen igen! Nu vill jag så gärna ha jul! Tänk att få sitta och äta julgröt, julskinka och bara njuta av att ha nära och kära vid sin sida. Nu när lilla Ebba kom till världen den 21 december 2008 så blir det här hennes andra jul. Och jag hoppas att hon kommer älska julafton lika mycket som jag gör. Jag ska lära den lilla tösen hur man njuter i fulla drag! Jul är den finaste tiden på året.

Jag måste göra en julklappslista och skriva upp vad mina nära och kära önskar sig. Det är så himla jobbigt att hålla koll på allting så det är bra att organisera lite och skriva upp saker och ting. De jag ska prioritera i julklappshandlingen är Josefin, Dennis, lilla Ebba och storasyster. De andra syskonen kommer nog få presenter av hela familjen. Jag hoppas verkligen att vi firar jul i Asker, i Andreas och Cecilias superstora hus som skulle få plats med fyra familjer! Åh nu kan jag verkligen inte låta bli att längta..

Inga kommentarer: