torsdag 1 oktober 2009

Städ och bök.

Klockan är kvart i tre och jag är i Eskilstuna. Det är trosdag idag vilket betyder att jag åker hem imorgon. Jag och syster är hemma ensamma i helgen eftersom att morsan och farsan ska åka till Småland eller vad det var. Ska bli skönt att kunna kolla på tv utan att morsan och farsan sitter och gnäller över alla de chiclit-serier som jag vill se.

Idag så har jag handlat mat, blivit uppraggad av en kille som jobbade på TRE (telefonbolaget) och städat. Ska snart bädda sängen och sedan duscha. Efter det så ska jag börja laga mat och vänta på att pojkvännen ska komma hem. Han kommer hem vid fyra vilket är ungefär en timma kvar så jag har gott med tid för att hinna allt. Jag tänkte laga korvgryta med krossade tomater, champinjoner och en kryddig korv. Det kommer säkert bli smaskens. Och till det så blir det ris!

Köpte mig två riktigt snygga plagg på H&M igår. Det blev en astight klänning och en skön, rynkad tisha. Tyvärr så tog de 99 kr exra för hela kalaset så jag fick gå tillbaka och få mina 99 kronor tillbaka. De skulle sättas in på kortet men har icke kommit in än. Jag gick dit idag igen för att fråga om det var något fel men de sa att det kunde ta några bankdagar innan pengarna kom in på kortet igen. Men det gör inte mig något. Jag har pengar så jag klarar mig bra många dagar.

Nu ska jag hoppa in i duschen och få av mig den här förbaskat illaluktande tröja. Usch!

Inga kommentarer: