torsdag 29 oktober 2009

Eskilstuna om en stund.

Klockan är tjugo i tre på eftermiddagen och snart ska jag få skjuts ner till stan så att jag kan möta upp grabben och sedan ta bussen till Eskilstuna. D ska köpa en ugn som är ungefär som en mikro storleksmässigt. Det ska bli kul att se om den funkar ordentligt! Så när vi kommer till Eskilstuna så ska vi gå till hans granne som säljer ugnen pga flytt. Så det ska bli kul att kunna göra annat än pasta, ris och pulvermos. Nu kan vi till och med käka pommes och potatiskroketter som vi båda två är fullkomligt galna i! Idag så går jag runt och ser ut som en vandrande zombie. Sminket vart jävligt bra men håret är flott och jag har lovat mig själv att jag inte ska platta det varje dag, inte tvätta det förrens det har gått fyra dagar sen den senaste tvätten och det har funkat skitbra änsålänge. Jag vill inte tvätta det pga att det blir slitet och måste få vila och att färgen går ur så lätt då. Men jag har klarat mig bra.

Nu måste jag vänta en hel kvart (!) hemma och jag har inte ett skit att göra. Började sticka på en ny halsduk igår och den ska jag sysselsätta mig med i helgen när D sitter och spelar sina tråkiga datorspel. Jag brukar kunna hålla mig sysselsatt ganska bra men ibland så slår det fel. Jag har till och med min smyckeslåda med mig! Nu måste jag bara hitta inspiration till något fint nytt smycke. Jag som alltid brukar ha mycket fantasi! Men nu på senaste tiden så har det gått lite segt. Men jag kommer igen, vänta ni bara.

Det ska bli riktigt mysigt att träffa D och umgås med honom hela helgen. Vi skulle egentligen gå ut och leta Halloweenfest men det skiter vi i nu faktiskt. Känns inte riktigt som att jag har festsuget i mig just nu. Sitter just nu och lyssnar på låtar från Twilight-uppföljaren New moon som kommer ut i november. Så den nittonde november så sitter jag och Josefin i biografen och njuter i fulla drag. Jag längtar!

Nu ska jag väl dubbelkolla så att jag har allt med mig, sedan bär det iväg.

Inga kommentarer: