lördag 10 oktober 2009

Lördagnatt.

Nu sitter jag här i mörkret i natten. Eller ja, min taklampa är tänd men det räknas inte. Jag har haft en mysig men sjuk kväll. Min förkylning vill bara inte ge med sig och det suger. Klockan är tio över ett och om en kvart så ska jag ringa pojkvännen. Jag gick ner till Kings och mötte upp grabbarna förut för att köpa pizza. Tog även med mig min hund Zingo som gav sig fan på att han skulle dra så mycket han bara orkade. MEn som tur är så fick jag åka bil den lilla vägen hem och pojkvännen tog hunden och sprang hem. Han var flåsig ett bra tag efter det.

Vi åt lite pizza och såg Fäst vid dig som gick på tv. Ilse kom en liten stund också, lagom en halvtimma innan grabbarna skulle dra och fortsätta med inspelandet i studion. Så jag blev ensam igen men det gjorde inte speciellt mycket. Håller på att göra en omlott-halsduk nu som jag har kommit hyfsat långt på med tanke på att jag började idag. Jag ska fortsätta med den imorgon och hoppas att den blir klar innan snön kommer, haha.. Skämt åsido.

Har lagt upp lite smycken på Bilddagboken i hopp om att få någonting sålt. Det vore ganska coolt att sälja något som jag själv har gjort. Jag minns när jag brukade pilla ihop saker här hemma och sälja dem till mamma och pappa för en tjuga så att man kunde kila ner till numera igenstängda Konsum och köpa sig en godisbit. Men nu ska jag sikta högre och sälja till vänner och de som är intresserade.

Jag känner verkligen hur utmattad min kropp blir av denna hemska förkylning! Jag har varit sjuk från och till i bra många månader och nu har jag faktiskt tröttnat. Jag ska försöka få en tid på vårdcentralen på måndag och se om det kan vara något virus som lurar. God, I hope not!

Dags att ringa grabben och sedan tjipp i säng.

Inga kommentarer: