måndag 19 oktober 2009

Eskilstuna med Dennis och Oskar.

Åkte till Eskilstuna igår efter att jag hade varit i Asker i ett dygn. Det var riktigt mysigt att få träffa Ebba, Andreas och Cia. Det bjöds på god mat men tyvärr så fick jag inte speciellt mycket sömn. Jag la mig tidigt men storasyster snarkade som bara den så jag fick gå ner och lägga mig i soffan. När jag väl hade somnat så kom storebror ner med lilla Ebba som var tokpigg vid klockan fem på morgonen. Men sedan gick jag och stängde dörrarna till vardagsrummet så jag fick sova till elva. Men det kändes verkligen i kroppen att jag inte hade sovit ordentligt.

Sov dåligt inatt också! Att det inte ger med sig. Vaknade tre gånger imorse av att jag var helt genomsvett! Fan vad det var äckligt. Om det händer inatt så ska jag bannemig gå upp mitt i natten och duscha kallt som bara den. Då kanske jag kan somna om utan att bli helt genomblöt. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att jag får en kall och skön natt. Nu har jag ett tunnare täcke så att jag inte svettas ihjäl och det är prima!

Idag så har jag lagat lite krubb till grabbarna. Det blev spaghetti med pastasås som bestod av kyckling och paprika. Köpte även en ny glass med flädersmak som inte smakade helt hundra. Jag ska nog försöka imorgon igen och se om den passar bättre då. Det är sådant som går från dag till dag. Imorgon så bär det av hem till Katrineholm igen. På onsdag så ska vi gå på treornas musikal på Duveholm. Det ska bli riktigt intressant att få se vad de har knåpat ihop. Resten av veckan så ska jag bara vara hemma och jobba på min halsduk. Jag har verkligen slackat efter och nu ska jag försöka få den färdig.

Jag ska se om jag hittar några tunna kedjor imorgon. Har fått en idé om ett örhänge som jag ska testa! Jag hoppas verkligen att det blir bra iallafall. Jag övar fortfarande men det är alltid kul om folk gillar det jag gör.

Nu är det dags att dra sig mot sängen och försöka somna snart. Imorgon är en ny dag och då ska jag gå ner till Panduro och se vad det har att erbjuda i kedjeväg. Annars finns det finfina grejer i affären i Katrineholm som jag alltid går till.

På återseende!

Inga kommentarer: