onsdag 21 oktober 2009

Tio månader..

Klockan är kvart i sju och snart så ska jag göra något som jag inte har gjort på typ en vecka: se på House och sticka på min halsduk som jag har struntat i jättelänge nu! Men ikväll så ska jag försöka komma en bra bit! Åkte ner till pysselaffären och köpte en hel del! Hela kalaset gick på 140 spänn men det var skönt att uppdatera allt lite. Det blev lås, kedjor, berlocker m.m! Så förut knåpade jag ihop örhänget ovan. Precis när jag vart klar med det så kom D på att vi firar tio månader idag och lutade sig över och kysste mig och sa: grattis på tiomånadersdagen!

Jag brukar inte vara den personen som glömmer ett firande men idag så gjorde jag det. Helvete, tänkte jag. Vi hade inte direkt tagit vara på dagen och för ett litet tag sedan så stack han iväg med Oskar för att se på Duveholmsmusikalen. Jag orkade helt enkelt bara inte följa med så jag ska sitta hemma och slappa hela kvällen. Det kommer bli förbaskat mysigt! Jag hade hellre umgåtts med D men jag får vara ensam ikväll. Jag dör icke!

Nu har jag tjänat ihop sammanlagt 200 kr på smyckesäljning vilket är ganska kul med tanke på att jag bara gör det som en hobby. Gjorde ett armband och två örhängen till Oskar idag så de pengarna ska jag spara till ett par skor. Alla pengar som jag får in nu ska gå in direkt in i skokassan. Jag ska försöka jobba någon dag i veckan också. Sedan har jag en beställning som bara ligger och väntar på att bli köpt som är till Jossie. Jag hoppas verkligen att hon blir nöjd!

Nu ska jag sätta på House och sticka på halsduken. Klockan nio börjar Grey's anotomy och det ska jag bannemig inte missa!

Inga kommentarer: