fredag 18 december 2009

Twilightfeber.


Jag sitter just nu och kikar på Twilight, dricker cola och käkar mandariner. Livet är bra underbart ibland. Det är skönt att vara hemma i Katrineholm men jag har haft förbaskat tråkigt ikväll. Jag har hela tiden hoppats att det ska hända någonting roligt men det har det inte gjort. Men kvällen är inte slut än som tur är. Jag har iallafall haft en riktigt fin vecka med hjärtat i Eskilstuna. Allt känns så himla mycket bättre nuförtiden. Vårat förhållande har förstärkts och jag känner mig som en starkare person. Jag har inte längre lika kort stubin och när jag blir förbannad så vill jag inte längre slänga något i väggen utan jag trycker bort den där tanken som gör mig förbannad och tänker på något positivt istället. Det fungerar superbra och jag är jättenöjd med mig själv. Både utseendet och psyket gör mig lycklig! Jag är nöjd i mitt eget skal och skulle inte kunna tänka mig som en annan person. Jag är nöjd med allt helt enkelt.

Jag är otroligt dum som glömde kameran i Eskilstuna. Jag lär inte åka dit på länge och jag hade så fina bilder på lilla Ebba som jag ville ha in i datorn men det får vänta. Nu är det kalas i helgen och sedan är det jul så jag får fråga snällt och se om jag kan låna mammas kamera. Ebbas första riktiga jul vill jag verkligen dokumentera och få förevigad. När det är så pass små barn med i bilden så vill man få varje ögonblick på bild eller film. Så känner jag. När jag får egna barn så blir det nog en hel del kort knäppta och många filmer filmade.

Nu ska jag fortsätta med min Twilightfeber och efter det så ska jag läsa den tredje boken. Jag är förtrollad, förälskad, förfärad över hur mycket jag tycker om böckerna och de två filmer som hittills kommit ut. Jag längtar tills den tredje filmen kommer ut i sommar. Tills dess så får jag bara drömma..

Inga kommentarer: