onsdag 30 december 2009

Mellandagsrean.


En del stora bloggare predikar om att det är så jävla träligt att ge sig ut i mellandagsrean men ändå kan de inte låta bli. Ge er inte ut då om det är så jävla jobbigt säger jag då. Det är väl fan inget fel med att gå på mellandagsrean? Eller är det det faktum att man köper saker för ett billigare pris som stör? Allt ska ju kosta multum numera och inte ett öre under 1000 kr per plagg HELST. Jag bryr mig inte. Är det billigt och har man pengar så är det klart att man ger sig ut. Jag har hittat sju tröjor nu på mellandagsrean och jag är jättenöjd. Jag klagar inte när det är billigt. Man kan kalla mig white trash om det är så, vilket en viss blond och botoxpumpad bloggerska skulle säga. Det är synd att vissa människor måste vara så förnedrande och extravaganta så att det blir störande.

Hur som helst så har jag knallat runt på stan i en timma. Jag mötte upp Josefin och hon handlade lite smått och gott. Jag hittade en stor tshirt på Åhléns för 99 och jag är nöjd som bara den. Jag har letat efter en stor och lagom lång tshirt ganska länge nu och nu har jag hittat den. Det blir perfekt till ett par leggings med lite snygga armband till vardags. Vill man dressa upp det så kan man ha stora statementhalsband, mycket bling, höga klackar och skinnkjol t.ex.

Imorgon så är det nyår och jag har egentligen inga som helst planer. Allt jag vet är att jag ska umgås med Josefin. Det kanske blir Baggetorp, det kanske blir Katrineholm. Jag har faktiskt ingen aning vart den kvällen kommer ta vägen. Jag ska nog ta det lugnt iallafall. Det blir nog ingen alkohol för min del. Josefin har haft körtelfeber så hon får inte dricka och det är väl kanske lika bra. Jag tycker inte om att vara den enda som är nykter på en fest. Det kan kännas deprimerande ibland..

Nu ska jag bara vänta på att Dennis ska bli klar med sitt rep. Sedan kommer han hem till mig. Vi kanske åker till honom i Högsjö men det är sånt som visar sig.

Inga kommentarer: