onsdag 23 december 2009

Dan före doppardan.

Klockan är fem minuter över sex på kvällen och jag sitter hemma och lyssnar lite på Lady Gaga. Jag har gett upp julmusiken just nu. Det kommer förmodligen mer mot kvällen när jag ska göra julkola. Josefin kom hit tidigare idag och grabbarna var kvar till två. Sedan åkte de hem och jag och flickvännen bytte presenter. När jag fick se vad hon hade köpt så sa jag: Va, du skojar? Du är ju fan dum i huvudet! Det är sjukt vad glad jag blev! Det var Carolina Gynnings parfym som jag alltid brukar sno av Josefin. Den luktar så gudomligt gott! Det var lätt en utav de bästa presenter jag kommer få i år. Jag blev otroligt glad och jag uppskattar det som bara den! Av mig fick hon ett linne och ett par örhängen. Det känns som att min present var skitdålig så fort jag fick se vad hon hade köpt till mig. Men jag hoppas att hon blev glad och nöjd över sin present även fast den kanske inte var så extremt påkostad eftersom att jag inte har någon direkt inkomst.

Nu ikväll så ska jag som sagt göra julkola. Sedan ska jag vaxa ögonbrynen och fixa till mig själv litegrann. Man vill ju vara fräsch lagom till julafton. Nu är det nästan så att jag räknar minuterna och timmarna tills det är julafton. Men det är ju inte julafton på riktigt förren man vaknar upp imorgonbitti och känner att den varma känslen drar igenom hela kroppen och gör allt så ljust och glatt! Glädjen är nog det absolut bästa med julafton. Tyvärr så är det mycket stress som man får på köpet. Mamma brukar alltid dra runt och vara hetsig hela julaftonshelgen men det slipper hon i år eftersom att vi ska fira i Asker. Det kommer bli toppenbra! Plus att min julafton kommer avslutas med att jag ligger hemma hos hjärtat i hans famn. Det kommer bli perfekt, underbart och gudomligt!

Inga kommentarer: