lördag 26 december 2009

26:e December!

Jag känner mig riktigt snygg och fräsch just nu. Nyduschad och härlig! Jag har på mig morgonrock och håret är i en slarvig och ful knut. Det får bli dagens outfit. Imorse så gick jag upp klockan tjugo i åtta bara för att jag skulle iväg till Onoff för att köpa mobil. Kom dit straxt innan nio och det var inte en kotte där! Ha, in your face, mellandagshandlare! Jag var helt klart först. (Okej, förmodligen inte, men iallafall!) Så härligt. När jag kom hem så satte jag den nya mobilen på laddning och gick och la mig igen. Sov några timmar och sedan drog jag igång mobilen. Först blev jag bara förbanna för att jag inte förstod hur den funkade. Det är inte som en vanlig mobil där alla knappar har tre bokstäver. Här är det en knapp för varje bokstav. Jag hittade inte åäö och höll på att spricka. Sedan listade jag ut det och då vart det prima. Sedan kom det ett till oväntat hinder, suck! När jag la in musik och bilder så ville det först inte fungera alls. Sedan fick jag igång det. Men det la av, jag fick sätta igång det igen och DÅ fungerade det. Mobilen laggade också så jag fick ta ur batteriet men nu fungerar den skitbra. Jag är verkligen nöjd med den och glad att jag köpte den överhuvudtaget.

Jag har spelat Sims nästan hela dagen och det har varit riktigt skönt. Det är härligt att inte behöva gå ut, att inte behöva se bra ut och att inte träffa folk kan vara nyttigt ibland. Jag saknar Josefin men hon är i Norrköping. Jag hoppas att vi hinner ses imorgon! Imorgon så kommer pojkvännen hem också. Då hoppas jag på att han sover här hos mig. Om jag blir ensam imorgon också så blir det Sims då med. Just nu har jag en brud som ska bli rockstjärna. Det har jag bestämt! Ha.

Nu ska jag tillbaka till min fantasivärld och försöka hitta något vettigt att göra.

Inga kommentarer: