tisdag 7 juli 2009

RIP MJ <3


Jag kan inte säga att jag har varit a devoted fan till Michael Jackson men han har funnits i mitt liv från och till i några år. Jag kan inte släppa en tår pga att en popgud har dött men jag kan känna medlidande med hans barn som får växa upp utan sin pappa vilket måste kännas otroligt tufft. Det är klart att jag tycker det är skittråkigt att han har dött men jag kan inte förstå de människor som har påståtts tagit sitt liv pga hans tragiska bortgång. Men hans sammetslena röst kommer alltid klinga i mitt huvud så länge hans otroligt underbara musik finns kvar.

När jag såg på minnesstunden som hölls på TV4 så tyckte jag inte att det var något speciellt egentligen. Det var producenter och arbetskamrater som sa fina ord om honom men de berörde mig inte. Det var inte förrens Brooke Shields entrade scenen som jag blev gråtmild. Hennes ord värmde och jag förstod vilken fin människa Michael Jackson verkade vara. Men det var i slutet som det slog till på riktigt: när hans dotter grabbade mikrofonen i försök att säga något vackert så var det enda hon sa "Ända sedan jag föddes så har min pappa varit världens bästa pappa! Jag älskar honom!" Hon kan inte vara mer än nio-tolv år gammal och hon har redan förlorat ena hälften av hennes föräldrar. Även brodern Marlons tal berörde mig otroligt mycket..

Men vi kan trösta oss med att MJ's musik alltid kommer finnas kvar. Han var en otrolig musiker, en ikon och en idol. Jag älskar honom, av hela mitt hjärta. Större entertainer och artist får man leta efter. King of rock har nu fått sällskap av king of pop!

Inga kommentarer: