onsdag 15 juli 2009

Jävla pissväder!

Nu är klockan snart sju på kvällen och det börjar bli dags att tänka på att bege sig mot Duveholmsbadet men det finns en jävligt stor hake: det spöregnar ute och vi ska befinna oss ute hela kvällen. Så jävla typiskt svenskt sommarväder! Om regnet inte ger med sig så ska jag bara sitta hemma ikväll och kanske gå ut när det har slutat regnat. Visst vill jag festa, men inte när regnet står som spön i backen. Nej, det gillar jag fan inte! Jag har ju gjort mig iordning och allt! Skit. Det är svårt att börja tagga när regnet bara öser ner och det är blött på varenda liten plätt i stan.

Det är så typiskt att det ska bli skitväder så fort jag bestämmer mig för att gå ut. Hur jävla kul är det på en skala då? Jag har ingen lust att gå i regnet och bli helt blöt och jävlig. NU är jag både förbannad och frustrerad. Jävla skit. Får hålla tummarna för att det slutar regna.

Inga kommentarer: