torsdag 9 juli 2009

Jobb imorgon..

Det är en bitterljuv känsla jag har i kroppen. Det är första dagen som jag ska jobba imorgon och det känns lite sisådär. Det kommer regna hela dagen vilket kommer suga, jag vet inte ens vad jag ska jobba med men det bästa är ju att jag tjänar pengar. Det är det som betyder något. Sen vad fanken man gör för att få betalt är en annan sak. Nu menar jag inte att man ska hora runt och tjäna pengar på så vis. Men det spelar ingen roll om man sitter i kassan på Konsum eller jobbar som servitör. Pengar är något underbart som ger en viss form av frihet som uppskattas av oss unga studerande. Man är inte längre så bunden vid sina föräldrar och deras ekonomi. Jag längtar tills jag är utflugen ur detta hus och kan tjäna egna pengar. Då kommer jag känna mig vuxen på riktigt!

Jag ska upp klockan fem imorgonbitti så jag måste gå och lägga mig ganska snart. Klockan är halv tio och det ska bli skönt att få sig lite sömn så att man är riktigt utvilad när man ska gå upp. Vi kommer nog jobba ganska länge imorgon och det är bara bra. Ju längre vi jobbar, desto mer pengar tjänar vi. Det ska bli skönt med lite mer pengar! Då kan jag betala mina jeans utan att det känns surt. Underbart fan!

Imorgon så ska jag med D hem och spela in Tragedy av Hanoi rocks innan hans polare kommer för att spela in deras bands låtar. De är riktigt bra må jag säga. Jag njuter alltid när de spelar förutom när de har basen och de två gitarrerna på högsta volym! Jag har opererat mina öron för att jag hörde dåligt när jag var yngre vilket såklart resulterar i att jag hör bättre nu vilket kan vara till en nackdel vid vissa tillfällen. Som det jag nämnde. Hur som helst!

På lördag så blir det en soft hemmakväll. Vi har bestämt oss för att se på King kong som går kl 21.00 på sexan på lördagkväll. Det är skönt att ha något planerat men ändå att det är böjbart. Helger är bra underbara må jag säga. Nu ska jag vänta på att D ska komma tillbaka från toaletten och sedan slänga mig i sängen. Skönt som bara fan. Gonatt!

Inga kommentarer: