söndag 14 december 2008

Take a bow - Rihanna

Snygga pojkar.

Den här helgen har varit rikigt tumult. Vi börjar med fredagen!

Först var det skola som gällde på fredag, samt en massa lussande. Jag åkte hem och fixade med diverse saker, som att städa rummet osv. Sen var det dags att stöka till det igen då jag skulle hem till Arvid och umgås med honom, Tash och Oskar. Så jag gjorde mig iordning och gick den långa biten till centrum (i tights och skinnjacka!) och kom fram ett tag senare. Vi kollade på film och käkade godis. När filmen var slut så började grabbarna lira gitarr och vi damer började sjunga för fulla muggar. Till slut så ringde jag till Dennis och bad dem möta upp oss. Så det var Joni, Dennis och Martin som vi träffade och vi gick till Mcdonalds, jag var törstig. När vi satt på Mcdonalds så skulle Joni och Dennis piska med den där jävla halsduken, och det slutade med att Tash fick den i ögat och de begav sig hemåt. Så jag satt kvar med grabbarna och vilda diskussioner förekom. Vi begav oss ner på stan och var där bra många timmar. Till slut så hamnade vi på Mcdonalds igen, och när jag lämnade stället så fick jag både Joni och Dennis med mig hem. Erbjöd mig sängplats åt dem eftersom dom bor ute i vischan typ. Så de sov hos mig, natten blev både mysig och galen. Vårtorgie? Ha.

Lördagen var bra men ack så seg och långsam. Det var lucia hela dagen, så det vart genrep, föreställning och ännu en föreställning senare. Visst fan var det roligt att sjunga, men att stå med det där ljuset i handen är svårare än vad man kan tro. Men vid klockan åtta så var det hela över och jag begav mig till Specce med familjen för att köpa kvällskrubb. Kom ut därifrån med en pizza, en chokladtomte och en tidning. Jag satte mig vid datorn med ett glas vin och pratade med Anna och Philip som jag skulle umgås med på kvällen. Så de kom hem till mig utan övertalning och när de väl kom hit så var inte jag så jävla rolig. Efter några glas vin utan mat i magen så blir det värre än vad man kan tänka sig. Vi begav oss ut på en vandring ner till centrum, jag var alltid hundra meter efter dem. Till slut så kom vi fram till lilla krog där vi träffade Martin. Jag satt kvar med honom ute medans de andra gick upp på fest. Vi pratade lite och bestämde oss för att gå upp vi med. Men efter att ha suttit där en stund med alkohol i blodet och alldeles för lite sömn så mådde jag inte så bra och bestämde mig för att åka hem. När jag kom hem så ringde jag Dennis och hade en mycket kul konversation (om något vi inte ska gå in på nu)

Och söndagen då? Nja, jag vet inte riktigt. Jag vaknade för cirka en timma sedan (nu är klockan halv fyra på eftermiddagen) och jag försöker få Anna att ha filmkväll med mig, men vi får se hur det blir senare. Antagligen så blir det bara en helt vanlig tråkig hemmadag. Finns det något tråkigare? Knappast.

Inga kommentarer: