måndag 1 december 2008

Ledsen? I helvete heller.

Vad tycks om min nya tatuering då?

Skulle ni träffa mig idag så skulle ni träffa en ovanligt glad Karolina. Livet leker just nu och jag mår finemang, förutom den huvudvärk som biter mig i knoppen. Gick inte till skolan idag då jag är supertrött och har huvudvärk, som sagt. Men imorgon så ska jag dit och plugga arslet av mig! Dessutom så får jag ju träffa mina underbara vänner som jag saknar varje dag då jag inte är i skolan.

Är det inte meningen att jag ska vara ledsen nu? Jo, det är det nog. Men jag har ältat det här så länge och det är inte värt att lägga sin energi på det. Jag känner mig redan bättre eftersom att jag inte tänker på det. Det här var nog det bästa som skulle kunna hända mig. Nu har jag lärt min en läxa, en rejäl sådan! Jag tänker inte vara arg, förbannad eller hatisk. Jag tänker vara mig själv! Jag tänker inte snacka skit eller smutskasta någon. Hur illa någon har betett sig så är den personen inte värd att få elaka ord kastade i ansiktet. Så ser jag det iallafall. Det är mina värderingar och jag håller fast vid dom. Jag tänker inte bli den jag var förr, den personen som ständigt snackade skit och det ledde till diverse konflikter också. Sådan är jag absolut inte längre.

1 kommentar:

Mariina sa...

Din nya tatuering är nice!