söndag 28 december 2008

Mötley Crüe - Home sweet home


Denna söndag har inte varit så seg. Jag har varit trött och grinig hela dagen men nu på kvällen blev det mycket bättre. Jag och mamma har donat med min nyårsklänning, sydde in den lite osv. Så nu sitter den som en smäck och jag kommer rocka på nyår med den på. Vid sju ikväll så tog jag bussen ner till stan och Arvid var så snäll och mötte upp mig. Vi lirade lite gura när vi väl kom dit och efter ett tag så gick vi och mötte Tash. Därefter blev det Mcdonalds. Arvid var en raring som bjöd oss på käk och glada blev vi allt. Han hade ju inget val när vi tog fram hundögonen. Det fungerade!

Efter det så gick vi och hyrde film. Därefter gick vi åter igen hem till Arvid och knäppte på filmen. Det fick bli Lady in the water eftersom att Tash så väldigt gärna ville se den. Den var bra och fick duga som tidsfördriv i några timmar. Vid halv tolv så åkte Tash hem och istället kom Oskar som har spenderat två veckor i Thailand så det var skönt att få träffa honom igen! Vi satt hemma hos Arvid och spelade lite mer gura. Efter en stund så ringde jag morsan och hon var en raring som hämtade mig och Oskar åkte med, vi släppte av honom vid Nyhemsskolan så att han slapp gå. Och nu sitter jag här efter en riktigt mysig kväll med mina kära vänner!

Morgondagen ska spenderas i Högsjö hemma hos Dennis. Vi skulle ha åkt till Marieberg på tisdag men det blir tyvärr inte av förrän efter nyår. Men det gör absolut inte mig något. Istället får jag löka hemma hos honom och inte behöva bry mig om omvärlden. Det känns skönt. Där har jag inga som helst bekymmer och det känner jag mig bekväm med! Hallelujah för trygghet.

Inga kommentarer: