onsdag 10 december 2008

Eagle eye cherry - Save tonight

Lyssnar och sjunger till den låten som nog är mest populär i estetkorridoren. Den hör man iallafall några gånger om dagen. Den är så jävla härlig och man kan inte låta bli att digga den. Jag och Tash sjöng den för full hals under rasten idag, Henke och Oskar kompade med gitarr. Vackert blev det.

Imorgon så är det dags för ett långt luciarep i a-hallen. Tvåorna ska rigga med ljud osv, och vi ettor kommer få rigga ner det. Helvete också. Jag som trodde att vi skulle få slippa det, men vad gör man inte för sin kära linje? Dessutom så måste man ju fjäska för lärarna och ställa sig in. Vara sockersöt och världens duktigaste. Prova kan man ju iallafall göra. Jag tror att vi estetare är de stökigaste på hela skolan, vi musiker som revolterar och säger emot allt. Ska det verkligen vara så? Är det så på alla estetmusiklinjer?

Klockan är tjugo i elva på kvällen och jag kanske ska gå och lägga mig snart? Men jag vill ju sitta här och konversera med alla härliga människor, jag vill verkligen inte sova. Jag vilade faktiskt några timmar förut, så jag kan gott sitta uppe ett tag till, det skadar nog inte! Så jag ska sitta kvar här med min älskade trocadero. Yummy!

Inga kommentarer: