fredag 12 december 2008

Anna Nalick - Breathe

Jag är nu hemma efter en tuff men ganska trevlig dag i skolan. Jag och Amanda kom till skolan vid sju imorse, och straxt efter kom de andra tjejerna så Anna lockade håret på Amanda. Under tiden så åt jag en och en halv lussebulle. Det gjorde mig glad och pigg. Jag minglade i en halvtimma och sedan var det dags för oss att röra oss mot duveholmshallen. Vi sjöng upp oss och sedan började allt folk välla in. Vi gjorde vårat program och det gick suveränt. Tash skulle upp och sjunga Hallelujah och sedan spela fiol efter det, så jag stod och höll i både hennes och mitt ljus. Jag var nära att svimma bra många gånger, men jag höll mig stark och stod kvar. Dessutom fick jag stearin på mig när jag räckte över ljuset till henne igen, det smärtade lite.

Dagens andra lussande var på polishuset. Vi bytte om och sprang runt som små ungar i en halvtimma innan lärarna kom och satte koppel på oss. Poliserna uppskattade våran lilla föreställning och vi gick tillbaka till skolan och käkade lunch. (Mina fötter var dyngsura efter den promenaden.) Sedan var det dags för svenska då vi bara kollade på film och jag somnade några gånger men jag vaknade i samma sekund som jag somnat.

Min kväll blir nog relativt lugn, men jag ska nog ut och träffa lite folk. Känns som att det behövs nu i all luciahets. Men innan det så ska jag ta och vila mig och försöka övertala Amanda att följa med mig ut. I need a wingman!

Inga kommentarer: