tisdag 27 januari 2009

Tegan and Sara - The con

Här sitter jag med en massa näsdukar och julmust. Har nyss ätit lite sallad med ceasardressing, inte för att jag kände smaken för fem öre men nu har jag åtminstone lite mat i magen. Jag kom hem till stan straxt efter fem och då mötte pappa upp mig och vi köpte en foundation. Jag har inte haft en duglig sådan sen en månad tillbaka då min har varit slut i en evighet. Det var tråkigt att åka hem från D men det var visserligen skönt att få komma hem till mitt eget lilla bo. Även fast jag trivs så sjukt bra hos den familjen så är det här ändå mitt hem. När jag vill rymma från allt så åker jag hem till D och stannar där över några nätter och kommer hem som en ny person, tills det blir samma sak en vecka efter igen.

Jag försöker sätta ihop ett band nu eftersom jag behöver bandmedlemmar och inte vill köra solo. Jag vill testa och se hur det är att vara medlem av ett band. Om det går som jag/vi vill så kommer vi iallafall lyckas skaffa några spelningar efter tillräckligt mycket träning av diverse instrument. Spellokal behöver vi inte oroa oss över eftersom jag har ett stort hobbyrum nere i källaren som är oanvänt. Så om vi bara lyckas röja undan alla grejer som ockuperar rummet så ska det gå!

Känner tyvärr att min förkylningen inte kommer ge med sig och jag snorar som en liten gnu. Jag ska lägga mig tidigt ikväll så att jag ser till att bli frisk någon gång. Vill väldigt gärna gå till skolan imorgon men jag har ingen energi till det. Det är knappt så jag orkar gå till toaletten en meter ifrån mitt rum. Men jag ska allt ta och krya på mig så att jag kan gå till skolan och rocka arslet av alla andra där.

Inga kommentarer: